Rengashotellin ehdot, kuluttaja-asiakkaat

Sopimuskohde ja tarkoitus
Nämä ovat Suomen Euromaster Oy:n (”Euromaster”) rengashotellin sopimusehdot, joita sovelletaan Euromasterin ja kuluttaja-asiakkaan (”Asiakas”) väliseen sopimukseen rengas- ja vanneyhdistelmien tai irrallaan olevien renkaiden säilytykseen ("rengashotelli") liittyen.

Sopimuksen syntyminen
Sopimus syntyy ja laskutuskausi alkaa, kun asiakas hyväksyy Euromasterin tarjouksen ja aloittaa palvelun käytön tuomalla renkaat säilytykseen valitsemalleen Euromasterin palvelupisteelle. Sopimus voi syntyä asiakkaan hyväksyessä tarjouksen suullisesti, kirjallisesti tai muulla tavoin etäviestimien avulla. Mikäli sopimus syntyy etäviestimien kautta, on asiakkaalla oikeus perua sopimus kuluttajasuojalain mukaisesti 14 vrk sisällä sopimuksen tekemisestä.

Sopimuksen voimassaolo ja päättyminen
Sopimus on voimassa toistaiseksi. Sopimus päättyy, kun asiakas keskeyttää palvelun noutamalla renkaat pois Euromasterin palvelupisteeltä varaamalla ajan vähintään seitsemän (7) vrk etukäteen renkaiden noutamiselle tai muulla tavoin tiedottamalla Euromasteria palvelun keskeyttämisestä. Ajanvaraus tai erillinen ilmoitus tulee tehdä sille Euromasterin palvelupisteelle, missä renkaita säilytetään. Mikäli sopimus päättyy, Euromaster laskuttaa asiakkaalta meneillään olevan laskutuskauden sekä mahdolliset muut avoimet saatavat.

Sopimuksen sisältö
Sopimukseen sisältyy renkaiden säilytys Suomen Euromaster Oy:n tiloissa täysarvoltaan vakuutettuina rengas-vanneyhdistelmän ja/tai irrallaan olevien renkaiden osalta. Sopimukseen kuuluu myös renkaiden allelaitto, renkaiden pesu sekä ilmanpaineiden tarkistus. Jälkikiristys on veloitukseton rengashotelliasiakkaille kaikilla Euromasterin palvelupisteillä. Muista lisäpalveluista voidaan sopia erikseen Euromasterin ja asiakkaan välillä.

Sopimuksen laskutus ja laskutuskaudet
Palvelu laskutetaan jälkikäteen ellei toisin ole sovittu. Laskutuskausia on kaksi:

• Talvi, jonka aikana Euromaster säilyttää asiakkaan kesärenkaita. Vanha laskutuskausi päättyy ja uusi laskutuskausi alkaa siitä hetkestä, kun asiakas asioi Euromasterin palvelupisteellä ja vaihtaa renkaat sekä jättää renkaat säilöön uudelle laskutuskaudelle. Talvikausi alkaa aikaisintaan 1.9. ja päättyy viimeistään 31.5.

• Kesä, jonka aikana Euromaster säilyttää asiakkaan talvirenkaita. Vanha laskutuskausi päättyy ja uusi laskutuskausi alkaa siitä hetkestä, kun asiakas asioi Euromasterin palvelupisteellä ja vaihtaa renkaat sekä jättää renkaat säilöön uudelle laskutuskaudelle. Kesäkausi alkaa aikaisintaan 15.3. ja päättyy viimeistään 15.12.

Sopimusrikkomukset
Mikäli asiakas jatkaa säilytyspalvelun käyttöä mutta laiminlyö maksuvelvollisuutensa toistuvasti, katsotaan tämän olevan sopimusrikkomus, jolloin Euromasterilla on oikeus ottaa haltuun asiakkaan säilytyksessä oleva omaisuus. Tällöin säilytyksessä olevan rengas-vanneyhdistelmän ja/tai irrallaan olevien renkaiden omistajuus siirtyy Euromasterille, kun avoinna olevat saatavat ovat yli 300 € tai asiakkaan omaisuus on ollut Euromasterin tiloissa käyttämättä yli 24 kuukautta.

Palvelun hinta
Palvelun hinta vaihtelee palvelupisteittäin ja se ilmoitetaan Euromasterin toimesta asiakkaalle uuden laskutuskauden alussa viimeistään asiakkaan asioinnin yhteydessä. Palvelun hinta ilmoitetaan asiakkaalle euromääräisenä rengashotellin kokonaishintana yhdelle (1) laskutuskaudelle sisältäen 4 kpl renkaan tai rengas-vanneyhdistelmän säilytyksen ja renkaiden vaihdon sekä muut sovitut palvelut, ellei toisin ole sovittu Euromasterin ja asiakkaan välillä.

Mikäli asiakas ei hyväksy uuden laskutuskauden hintaa tai ehtoja, on asiakkaalla oikeus päättää sopimus. Tällöin asiakas maksaa päättyneen laskutuskauden ja keskeyttää palvelun noutamalla renkaat palvelupisteeltä aloittamatta uutta laskutuskautta.

Palvelun käyttö ja ajanvaraukset
Asiakas käyttää palvelua säilyttämällä renkaita laskutuskausien ajan sekä varaamalla ajan renkaiden vaihtoon. Asiakas vastaa ajanvarauksesta, jonka voi tehdä puhelimitse, sähköpostitse tai käyttämällä Euromasterin digitaalisia ajanvarauspalveluja. Asiakas on vastuussa ajanvarausten muuttamisesta tai peruutuksista. Mikäli asiakas varaa ajan, mutta on estynyt saapumaan varattuna aikana, on asiakkaalla velvollisuus muuttaa tai peruuttaa ajanvaraus viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa. Euromasterilla on oikeus veloittaa 20 € palvelumaksu käyttämättömistä ajanvarauksista.

Palvelua tuotetaan asiakkaan valitsemalla palvelupisteellä. Mikäli palvelupisteen toiminta lakkaa, palvelupisteen sijainti muuttuu tai palvelupiste on estynyt tuottamaan palvelua, on Euromasterilla oikeus siirtää sopimuksen kohde joko väliaikaisesti tai pysyvästi kohtuullisen ajomatkan päässä olevalle Euromasterin toiselle palvelupisteelle taatakseen sopimuksen mukaisen palvelun tuottamisen asiakkaalle ilman keskeytyksiä. Mikäli asiakas haluaa muuttaa palvelupistettä, tulee asiakkaan tiedustella siirtomahdollisuutta ottamalla yhteyttä Euromasterin asiakaspalveluun.

Asiakastiedot
Asiakas vastaa yhteystietojensa ajantasaisuudesta. Asiakas on velvollinen antamaan asiointinsa yhteydessä seuraavat tiedot, jotta asiakas sopimusosapuolena voidaan yksilöidä palvelun tuottamista varten: etunimi, sukunimi, puhelinnumero, sähköposti sekä ajoneuvon rekisterinumero.

Vastuut ja vakuutus
Euromaster on vastuussa sopimukseen kuuluvan asiakkaan omaisuuden säilyttämisestä Euromasterin tiloissa vakuutettuina sekä palvelun tuottamisesta sopimuksen mukaisesti. Vakuutusehtojen mukaisesta vakuutusturvasta suhteessa asiakkaaseen vastaa Euromasterin valitsema vakuutusyhtiö, eikä asiakkaalla ole oikeutta esittää Euromasterin kohtaan vakuutuksesta johtuvia vaatimuksia.

Euromaster ei ole vastuussa, mikäli asiakas on huomautuksesta huolimatta vaihdattanut alle renkaat, jotka ovat vialliset tai joiden kulutuspinta on loppu tai loppumassa. Vastuu renkaista ja niiden käytöstä kuuluu pääasiassa asiakkaalle.

Euromasterin kuntotiedot renkaista ovat viitteellisiä ja renkaiden käyttöikä riippuu käyttöolosuhteista. Euromaster ei vastaa hajonneista tai katkenneista muttereista, pulteista tai lukkopulteista silloin, kun tarvikkeen rikkoutuminen on seurausta tarvikkeen normaalista kulumisesta ja iästä. Kuluneiden muttereiden, pulttien tai lukkopulttien vaihto voidaan tuottaa lisäpalveluna. Mahdollisista muista huolto- ja korjaustoimenpiteistä on sovittava erikseen. Euromaster ei ole vastuussa asiakkaan itse aiheuttamista naarmuista, mekaanisista vioista tai muista haitoista.

Ylitsepääsemättömät esteet ja poikkeustilanteet
Mikäli renkaiden säilytyskohde joutuu tulipalon tai muun tapaturman (Force Majeur) kohteeksi ja säilytystilat menevät käyttökelvottomaksi, säilytyssopimus lakkaa, ellei Euromaster järjestä kohtuullisen ajomatkan päähän vastaavaa säilytystilaa ja tällä tavoin mahdollista palvelun jatkumista. Poikkeustilanteista tiedotetaan asiakasta joko puhelimitse tai sähköpostitse asiakkaan itse ilmoittamiin yhteystietoihin.

Tietosuoja ja tietojen käsittely
Sopimuksen tekemisen yhteydessä ja palvelua tuottaessa sopimuksen mukaisesti asiakasta koskevia tietoja tallennetaan ja käsitellään Euromasterin toimesta. Käsiteltäviä tietoja ovat erityisesti asiakkaan etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero sekä asiakkaan ajoneuvon rekisterinumero. Käsittelytoimet tehdään Suomen Euromaster Oy:n tietosuojaselosteen mukaisesti, joka on saatavilla osoitteessa www.euromaster.fi/tietosuojaseloste.

Nämä ehdot ovat voimassa 1.9.2024 - toistaiseksi.